Nowe badanie sugeruje, że u dorosłych aktywacja mózgu w trakcie obserwowania interakcji społecznej wiąże się z obszarami mózgu zaangażowanymi w przetwarzanie statycznych i dynamicznych informacji o ciele.
Natomiast u dzieci wiąże się to z obszarami mózgu zaangażowanymi w dokonywanie głębszych osądów społecznych na temat ukrytych myśli i przekonań innych ludzi (proces znany jako „mentalizacja”).
„Wyniki te sugerują, że dzieci i dorośli mogą stosować różne strategie rozumienia interakcji: dorośli polegają bardziej na obserwowalnych informacjach pochodzących z języka ciała, podczas gdy dzieci z mniejszym doświadczeniem społecznym bardziej angażują się w rozumowanie na temat tego, co inni myślą i czują podczas interakcji. Prawdopodobnie odzwierciedla to proces uczenia się rozumienia zachowań interaktywnych”. -mówi główny autor badania Jon Walbrin
Wyniki te są ważnym krokiem w kierunku lepszego zrozumienia, w jaki sposób mózg rozwija się w dzieciństwie, a autorzy sugerują, że w przyszłości należy przeprowadzić badania skupiające się na okresie dojrzewania, a także późniejszej dorosłości.
Źródło: